Перейти до основного вмісту

Інформаційно-комунікативні технології в роботі вихователя

создание сайта визитки
компоненты Joomla 2.
Основний напрям інформатизації освіти України це створення відкритого навчально-інформаційного середовища, яке передбачає підвищення кваліфікації педагогічних працівників, автоматизацію процесів управління (на всіх рівнях), наукову та інноваційну діяльність, розвиток технічної та програмної бази, бібліотечних ресурсів, упровадження ІКТ і дистанційних технологій у навчальний процес, використання інтернет-ресурсів.
Вимоги Базового компоненту дошкільної освіти до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дощкільників в освітній галузі  “Комп’ютерна грамота”:
  • виховання у дітей інтересу до комп’ютера;
  • ознайомлення дітей старшого віку з ПК, способом його управліня на екрані (дисплеї) за допомогою операторів (клавіатура, мишка, джойстик) з урахуванням можливостей певної ігрової (чи навчальної) програми;
  • навчити дітей дотримуватися правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютером
Основні педагогічні цілі використання інформаційних технологій:
—  Розвиток особистості дитинипідготовка її до самостійної продуктивної діяльностї в умовах ІКТ
—  Розвиток конструктивного, алгоритмічного мислення
—  Розвиток творчого мислення за рахунок зменьшення частини репродуктивної діяльності
—  Розвиток комунікативних здібностей на основі виконаних сумісних проектів
—  Формування вміння приймати оптимальні рішення в складних ситуаціях
—   Розвиток навиків пошукової діяльності
Використання ІКТ передбачає:
—  не навчання дітей шкільним знанням з інформатики та обчислювальної   техніки, а перетворення предметно-розвиваючого середовища дитини;
—  оновлення форм та методів роботи з дітьми;
—  створення нових, навчально - розвиваючих засобів для розвитку дитини;
—  збагачення  інтелектуального та емоційного розвитку дитини;
—  розвиток її творчих здібностей;
—  входить в дошкільну освіту нарівні з традиційними засобами розвитку та виховання дітей.
Інтеграція ІКТ із сучасними освітніми технологіями:
—  Метод проектів
—  Технології використання ігрових методів
—  Блочно-модульне навчання
—  Лекційно-семінарсько-залікова система
—  Технологія “Дебати”
—  Колективна система навчання
—  Різнорівневе навчання
—  Проблемне навчання
—  Дослідно-пошукова діяльність
Причини особистої зацікавленості педагога у підвищені рівня ІК-компетентності:
  • заощадження часу під час розроблення дидактичних матеріалів
  • презентабельність оформлення матеріалів
  • перехід на новий рівень педагогічної майстерності
Складові інформаційної культури педагога:
—  Інформаційний кругозір
—  Інформаційна грамотність
—  Здатність створювати інформаційні продукти
Вимоги Типового положення про атестацію педагогічних працівників:
—  Присвоєння всіх кваліфікаційних категорій передбачає використання ІКТ, цифрових освітніх ресурсів у навчально-виховному процесі
Напрямки роботи педагога з використанням ІКТ:
—  Підвищення кваліфікації та пед.майстерності
—  Робота творчої групи педагогів
—  Самоосвіта: використання internet (-web-сайти, @-пошта, Skype)
—  Самоменеджмент педагога
—  Тематичні педради
—  Методичні об‘єднання
—  Створення блогів  та веб-сторінок закладу
Поширення педагогічного досвіду педагога:
—  Самоаналіз (форма оформлення - графіки, схеми, таблиці)
—  Візитна картка (форма оформлення - презентація)
—  Узагальнення досвіду (форма оформлення - портфоліо)
—  Демонстрація досвіду (форма оформлення - презентація, фото-, відео-матеріали, методичні розробки)
—  Поширення досвіду (участь в конкурсах, майстер-класах, конференціях тощо)
Електронний документообіг:
—  Складання індивідуальних планів
—  Участь у планування закладу
—  Зворотній зв’язок (звіти методичних служб)
—  Обмін досвідом через веб-сайти, блоги, мережеві спільноти

Пам’ятка для педагога по роботі з комп’ютером
—  Перед роботою перевірте робочі місця для дітей і педагога (чи не пошкоджені з’єднувальні дроти, чи міцні столи і стільчики...)
—   Перевірте розміщення складових частин комп’ютера на робочих місцях
—   Профілактичні та ремонтні роботи пристроїв виконуйте лише після їх знеструмлення
—  Регулярно протирайте клавіатури, мишки, монітори м’якою тканиною або спеціальними серветками
—   Стежте за дотриманням дітьми правил техніки безпеки
—    Слідкуйте за поставою дітей під час роботи за комп’ютером та щоб сиділи подалі від екрана
—   Стежте за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог (провітрювання приміщень, вологе прибирання, освітлення приміщення і монітора …)
—   Дотримуйтеся вимог щодо тривалості заняття з дітьми

Що шкідливо для здоров' я дітей у роботі з комп′ютером?
—  Навантаження на зір, «вузькоформатний» та «короткозорий» зір
—  Статична, стіснена поза
—  Випромінювання, електростатичного поля
—  Перенапруження нервової системи
—  Порушення сну
—  Погіршення самопочуття
Користь від комп'ютера:
—  Заняття на комп′ютері – це гра (створення додаткової мотивациї)
—  Розвиток знакової функції свідомості (поняття реальності та віртуальності)
—  Покращується пам 'ять та увага
—  Формується моторна координація
—  Прискорюються та оптимізуються розумові процеси
Робота з батьками:
—  документи, що регламентують діяльність дошкільного навчального закладу;
—  інформація про діяльність дошкільного закладу та життя своєї дитини;
—  інформацію про заходи дитячого садка;
—  розклад занять та додаткових освітніх послуг, що надаються в ДНЗ;
—  відомості про динаміку розвитку дитини;
—  інтерактивний діалог з іншими батьками, педагогами, адміністрацією дошкільного закладу, органами управління освіти;
—  можливість пройти тестування, участь в анкетуванні;
—  отримання кваліфікованих консультацій спеціалістів;
—  участь в освітньому процесі дитячого садка;
—   електронна бібліотека
ІКТ для дітей , які не відвідують ДНЗ:
—  віртуальні заняття;
—   ігрові завдання для пізнавального розвитку дошкільника;
—  демонстрація пізнавальних та мультиплікаційних фільмів;
—  електронна бібліотека
Критерії ІК-компетентності педагогів:
  • уміє створювати текстові і графічні документи;
  • уміє формувати запити до бази даних;
  • використовує комп’ютер як педагогічний технічний засіб;
  • уміє розробляти і застосовувати електронні дидактичні і педагогічні програмні засоби;
  • уміє використовувати засоби інформації та інформаційні технології в освітньому процесі;
  • володіє способами представлення педагогічної інформації за допомогою засобів інформації
Результати використання ІКТ в роботі вихователя:
—  Підвищення ефективності процесу навчання
—  Активізація пізнавальної діяльності дітей
—  Підвищення рівня професійної майстерності педагогів
—  Виявлення рівня психолого-педагогічної компетенції батьків
—   Активізація педагогічної і культурної свідомості батьків, педагогів і інших фахівців, для створення єдиного інформаційного середовища
—   Створення активної, працездатної системи підтримки сімейного виховання, через використання інформаційно - комунікаційних технологій
—  Участь батьків у освітньо-виховному процесі ДНЗ
—  Підвищення педагогічної культури батьків
—  Якісні зміни в роботі педагогів, які ефективно вирішують задачі виховання і навчання дітей дошкільного віку у взаємодії  навчального закладу і сім'ї

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зростаємо професійно Використання ІКТ у навчально - виховному процесі Сучасний період розвитку суспільства характеризується сильним впливом на нього інформаційно - комунікаційних технологій (ІКТ), які проникають в усі сфери людської діяльності, забезпечують поширення інформаційних потоків у суспільстві і утворюють глобальний інформаційний простір. Невід'ємною і важливою частиною цих процесів є комп'ютеризація освіти. Зараз в Україні йде становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу, пов'язаними із внесенням коректив у зміст технологій навчання, які повинні бути адекватними сучасним технічним можливостям і сприяти гармонійному входженню дитини в інформаційне суспільство. Комп'ютерні технології покликані стати невід'ємною частиною цілісного освітнього процесу, значно підвищувати його ефективність. Тому
Використання ІКТ в роботі з батьками. Мета, реалізована в роботі: залучення батьків у спільну діяльність з ДОУ за допомогою використання ІКТ. Процес інформатизації в закладах дошкільної освіти обумовлений вимогою сучасного розвинутого суспільства. Останнім часом все ширше проявляється роль інформаційних технологій в системі дошкільної освіти, що зовсім недавно можна було спостерігати лише як поодинокі випадки. Якщо зовсім недавно комп'ютер використовували тільки для пошуку і демонстрування ілюстрацій до занять, то зараз ІКТ стає невід'ємною частиною роботи з батьками. Інформаційні і, особливо, телекомунікаційні технології (телекомунікації - це спосіб передачі та прийому будь-якого виду інформації, яким може бути звук, текст, зображення на будь-яку відстань) здатні підвищити ефективність взаємодії педагогічного колективу дитячого садка і батьків при навчанні та вихованні дошкільників. Офіційний сайт ДНЗ - як одна з форм роботи з батьками за допомогою застосування ІКТ.